• صفحه اصلی
  • درباره ما
    • پژوهشکده در یک نگاه
    • هیئت امنا
    • ریاست
    • معاونت ها
    • شورای پژوهشی
    • جوایز و افتخارات
  • فعالیت ها
    • نشست های علمی
    • ارتباط با مراکز علمی
  • گروه های علمی
    • گروه اخلاق و اسرار
    • گروه تاریخ و سیره
    • گروه فقه و حقوق
    • گروه کلام و معارف
    • واحد احیای میراث
    • دفتر پژوهشکده در خراسان
    • واحد بقیع‌پژوهی
  • آثار
    • کتاب ها
    • نشریات
    • نرم افزارها
    • ویکی حج
    • دانشنامه حج و حرمین
    • دانشنامه عتبات
    • موسوعه رد شبهات
    • مجموعه آثار حج خونین
  • کتابخانه، موزه و اسناد
    • کتابخانه
    • موزه
    • اسناد
  • خدمات پژوهشی
    • بانک اطلاعاتی نقد وهابیت
    • اولویت های پژوهشی
    • کتابشناسی حج و زیارت
    • خاطرات حج و زیارت
    • پاسخ به شبهات
    • حمایت از پایان نامه ها
    • فرم ها
    • درس خارج فقه حج
  • افراد
  • آرشیو
/ آثار و فعالیت ها / مقالات / نقش رسانه‌های نوین در دیپلماسی حج
×

ارسال ایمیل

در حال ارسال اطلاعات
لطفا تیک "من ربات نیستم" را بزنید !
تاريخ : 1399/12/02 | کد : 22938 |

نقش رسانه‌های نوین در دیپلماسی حج

نقش رسانه‌های نوین در دیپلماسی حج
دیپلماسی حج بعنوان یکی از اشکال دیپلماسی نوین با بهره‌گیری از افزایش نقش و توان اثرگذاری افراد در ارتباط با دولت‌های متبوع‌شان به مدد فراهم آمدن امکان آگاهی مشترک و مرتبط و متشکل شدن در بستر رسانه‌های جدید، راهکاری برای دستیابی به مفاهیم مشترک و تقویت تفاهم متقابل ...

سیدمهدی طالقانی اصفهانی (کارشناسی ارشد ارتباطات حج و زیارت- دانشگاه بین‌المللی امام رضا (ع))

کتاب "مجموعه مقالات همایش بین‌المللی حج و دیپلماسی"(قم، پژوهشکده حج و زیارت، ۱۳۹۹)، صفحه 179 تا 198

موسم حج علاوه بر آثار و برکات معنوی، برای کشورهای جهان اسلام و به خصوص کشورهای دارای جایگاه در معادلات جهانی و منطقه‌ای فرصتی است تا از دیپلماسی حج جهت تبیین مواضع و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای استفاده نمایند.

دیپلماسی حج بعنوان یکی از اشکال دیپلماسی نوین با بهره‌گیری از افزایش نقش و توان اثرگذاری افراد در ارتباط با دولت‌های متبوع‌شان به مدد فراهم آمدن امکان آگاهی مشترک و مرتبط و متشکل شدن در بستر رسانه‌های جدید، راهکاری برای دستیابی به مفاهیم مشترک و تقویت تفاهم متقابل میان ملت‌ها و کشورها است.

جایگاه بازیگران جدید دیپلماسی نوین همچون شخصیت‌های غیر رسمی، نهادهای غیردولتی و ملت‌ها بر سیاست‌های کشورها و نیز نقش و کارکرد رسانه‌های نوین در اقناع افکار عمومی و کمک به حل مناقشه‌های سیاسی براساس مفهوم دیپلماسی حج در این مقاله مورد توجه است.

کلمات کلیدی: دیپلماسی حج، دیپلماسی فرهنگی، دیپلماسی نوین، رسانه‌های نوین، کارکرد رسانه در دیپلماسی

منبع :
منبع :
متن کامل مقاله
تــــازه هــــا
  • فرائد العقود الدرّیّة: رساله‌ای ادبی در مناقب مدفونین گنبد ائمه بقیع (ع)
  • راه‌های بهره‌مندی از آثار و برکات زیارت در صورت عدم امکان انجام آن
  • نگاهی تحلیلی به جزئیات فتح مکه
  • نگاهی به کارکردهای جامعه‌شناختی حج
  • یک اثر پیشا اسلامی در مسجدالحرام
  • واکاوی آموزه‌های کلامی در زیارتنامه اربعین امام حسین
پـــربـــازدیـــدهــــا
  • بازپژوهشی در اعمال مسجد کوفه و سهله
  • کتابشناسی بقیع
  • نقش زیارت در تربیت سیاسی زائر
  • عرفات و بناهای آن در گذر تاریخ
  • پژوهشی درباره صاحب‌منصبان ایرانی در حرمین شریفین در عصر اول و دوم عباسی
  • حکم بیتوته در مشعر بعد از نیمه شب
حــــدیــــث روز
قم، خيابان 75 متری عمار یاسر، خیابان شهید آیت الّله قدوسی، ساختمان حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، طبقه پنجم
پست الکترونیک: info@hzrc.ac.ir
تلفن تماس: 37186 - 025
نمابر: 37769994 - 025
كد پستی: 3719158489

دسـتـرسـی سـریـع

  • دفتر پژوهشکده در خراسان
  • کتابخانه دیجیتالی حج
  • ویکی حج
  • سامانه نشریات
  • جستجو در کتابخانه
  • دانشنامه حج و حرمین
  • بانک اطلاعاتی نقد وهابیت
  • نقشه سایت
  • همایش‌های حج، جهان اسلام و حرمین شریفین

پـیـونـدهــای مـرتـبـط

  • دفتر مقام معظم رهبری
  • خبرگزاری حج
  • سازمان حج و زیارت
  • بقیع
  • لیست همه پیوندها